רמלה • דרישה להדיח את וידל מההתמודדות

    דד קורצווייל No Comments on רמלה • דרישה להדיח את וידל מההתמודדות
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעתירה מנהלית דחופה נתבקש בית המשפט לקבוע כי מיכאל וידל סמנכ"ל מנהל וארגון (משאבי אנוש) ברשות שדות התעופה מתמודד לראשות עיריית רמלה מבלי להתפטר מתפקידו כנדרש על-פי חוק.

    מרדכי יצחקי, סגן ראש עיריית רמלה המכהן ומ"מ ראש העיר הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד ועדת הבחירות של העיר רמלה ונגד מיכאל וידל המשמש כסמנכ"ל בכיר ברשות שדות התעופה. את העתירה הגיש עו"ד אלדד פרי.

    בעתירה שהוגשה מבקש העותר מבית המשפט לשמור על טוהר הבחירות ועל אופיין הדמוקרטי וההוגן, ולהורות על פסילת מועמדתו של מיכאל וידל הן לראשות העירייה והן למועצת עיריית רמלה. זאת, בטענה של ניגוד עניינים מובהק והשפעה בלתי הוגנת שיש ועשויה להיות למר וידל במסגרת תפקידו הבכיר ברשות, על ציבור גדול מהבוחרים בעיר רמלה.

    העתירה הוגשה לאחר שפנייה לוועדת הבחירות לפסילת מועמדותו של מיכאל וידל, לא נענתה, למרות שמועד הבחירות הולך ומתקרב.

    בעתירה נטען כי מרדכי וידל מכהן כסמנכ"ל מנהל וארגון ברשות שדות התעופה. בשל תפקידו הבכיר ברשות של וידל, טוען העותר כי וידל משפיע ו/או עשוי להשפיע באופן ישיר על מאות מתושבי העיר רמלה שהינם עובדי הרשות וגימלאי הרשות, הנמצאים, תחת מרותו הישירה או העקיפה. במסגרת תפקידו נטען כי הוא גם עוסק בגיוס עובדים, בפיטורים ופרישת עובדים.

    עוד מצויין בעתירה כי כפועל יוצא מתפקידו ברשות, וידל כפוף לחוק שירות המדינה, להוראות תקנון שירות המדינה, ולהנחיות נציבות שירות המדינה המחייבות אותו להתפטר מתפקידו במידה והוא מעוניין להתמודד בבחירות לראשות העיר רמלה.בהתאם להוראות התקשי"ר, אשר חלות כידוע על כל עובדי הרשות, קובעות מפורשות כי היה על מרדכי וידל להתפטר מתפקידו כנושא משרה בעל סמכות בתחום הרשות המקומית הנוגעת בדבר, בין שהסמכות מוגבלת לתחום אותה רשות מקומית בלבד ובין שאינה מוגבלת כך.

    עוד מצביע העותר כי ההוראות קובעות כי היה על מר וידל להתפטר עד ולא יאוחר מיום הגשת רשימת המועמדים לאישור, כלומר עד 17 בספטמבר 2013, ואף עוד קודם לכן בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (הגבלת הזכות להיבחר), התשכ"ד – 1964.



    0 תגובות